Vi er helt vildt dårlige til den slag Flavia - faktisk er vi generelt dårlige til aktivisme
- har du nogen ideer?
Hej Dawn - jeg tænkte på et møde, hvor vi kunne snakke om f. eks. myter omkring amning eller/og fordele ved amning, hvad WHO anbefaler, osv. Vi kunne lave nogle reklame folder til fødegange på forskellige hospitaler, hvor vi inviterer til et hyggemøde for at snakke om amning, bare et eller andet i den stil... jeg lægger selvfølgelig hus til hvis det bliver til noget 
Vi kunne evt. invitere et par jordermødre (jeg kender et par)...
der er allerede en Facebook gruppe:
http://www.facebook.com/group.php?gid=2393838557&ref=search&sid=748348051.4262004633..1&v=info
Det lyder som en rigtig god ide! Jeg vil gerne være med til at arrangere sådan et møde hvis du vil lægge hus til (dog under forudsætning af at Irene ikke føder den uge - for jeg er backup ifht. børnepasning).
Fair nok
Vi kunne starte med at oversætte nogle folder fra WBWs hjemmeside. Det vil jeg arbejde på i de kommende uger.
Har lige købt LLLIs bog, The Womanly Art of Breastfeeding og er allerede i gang med at læse den 
hejf flavia,
så lige dette! som dawn siger er vi ret dårlige (endnu) til sådan noget her, men vi kan da gøre et forsøg! måske arrangere noget udendørs og fortælle alle vores ammende og ammende venner at vi samles i en bestemt park i kbh? foruden et mere informerende møde hjemme hos nogen. hvis vi altså kan nå at lave noget, nu er det jo lige op over 
Det synes jeg er en rigtig god ide!
Hvor og hvornår?
til et samlingsmøde kunne det fx være i en park a la kongens have. men det skal vel helst være en lørdag/søndag? så vi ikke udelukker de arbejdende ammende. jeg kan ikke i weekenden, da falke har fødselsdag søndag og vi har familie begge dage... måske kan jeg fredag eftermiddag. jeg tænker, at vi kan få ret mange til at komme ved at annoncere på facebook osv, og mke vi kan få nogen til at lave en lignende samling i århus?
til næste år vil jeg faktisk gerne lave noget mere organiseret i LLL regi 
Synes det er en rigtig god ide Sisse. Jeg er så ked af, at jeg nu blev så optaget med den søde job hunting :(
Er tilbage på arbejde den 2. august men ellers er jeg frisk i weekend eller eftermiddagen.
Skal vi finde en oficiel dato?
måske vi skulle lave en lille afstemning, her og på facebook, om datoen? dawn, er du ikke lige den, der fikser det? 
Se mailen jeg fik idag fra LLL:
Dear Friend,
The week of August 1st thru 7th is World Breastfeeding Week (WBW). Initiated by the World Alliance for Breastfeeding Action, this is a global advocacy effort in support of breastfeeding. This year's theme, Breastfeeding: Just Ten Steps! The Baby Friendly Way, commemorates the 20th anniversary of the Innocenti Declaration that called for implementation of the Ten Steps in all maternity facilities. Today, more than 152 countries have Baby-friendly hospitals.
La Leche League International (LLLI) invites you to join with fellow breastfeeding advocates around the world to encourage global support for breastfeeding.
Here are some of the ways you can help today:
Visit http://www.llli.org/wbw2010 to send a free eCard and/or download the World Breastfeeding Week Action Folder, Poster, and Calendar.
To make a pledge to host a local World Breastfeeding Week event, visit www.worldbreastfeedingweek.org/pledges.htm
To order print copies of the Action Folder and Poster, call 847-519-9585 begin_of_the_skype_highlighting 847-519-9585 end_of_the_skype_highlighting.
For additional materials about breastfeeding visit our LLLI online store at http://store.llli.org/.
Thank you for supporting World Breastfeeding Week!
La Leche League International
Kan vi ikke bare beslutte at vi mødes fredag i Kgs. Have? Det behøver vel ikke være så kompliceret - tror ikke der kommer flere af at vi laver en afstemning.
okay, så lad os sige fredag kl. 15. men måske i stedet frb. have? kongens have er måske ikke spændende nok for lidt større børn.
okay, så lad os sige fredag kl. 15. men måske i stedet frb. have? kongens have er måske ikke spændende nok for lidt større børn.
Så da hellere Ørstedsparken
Jeg kører fra arbejde kl. 14:30, henter Emilia og mødes med jer.
well, i hcø parken bliver vi nok mere spredt ud, men det ved jeg ikke.
jeg tænkte på om vi måske skulle gøre det, at vi alle tager noget rødt på? så man kan se, at det er en event, tænker jeg
og så selvfølgelig spreder ordet via facebook o.l.
Det kan vi godt sige - OK så lad os mødes i Frb. Have - på legepladsen eller på græsplænen foran? Alle opfordres til at bære rødt (så håber jeg vi er mange nok til at det ligner en event).
godt
måske vi, ud over at invitere gruppen på fb, også skal skrive det i status og opfordre deltager til at skrive noget også?
Det gør jeg lige nu 
Det er fredag i næste uge ikke? Det starter jo på søndag...
jo, det er fredag d. 6/8
vi laver lige en post om det her med tydelig dato og tid i emnefeltet.
og så har jeg meldt det til WABA nu og afventer at få en kit til oversættelse af materialer, vi kan uddele. nogen der har en farveprinter, eller adgang til en? 
Sisse, jeg har en farveprinter - send bare det der skal printes og jeg kan gør det herhjemme!
Ej hvor er jeg spændt 
Jeg poster det på slyngebarn.
Hey! Der er 7 tilmeldinger på FB og en på slyngebarn - så det ser ud til at vi bliver 8 til mødet på fredag - foreløbigt.
det lyder jo fint af en sidste minuts event
til næste år planlægger vi i god tid, men det kan vi jo snakke om til mødet. jeg har nok en eller to med også.
mht materialer, så er det et folder med opfordring til at afholde møder (den skal vi jo ikke bruge nu...) og en plakat, som jeg ikke kan nå at se så meget på, så jeg synes bare vi siger at vi ses, og så kan vi være mere organiserede næste år. er det ikke okay?
Slæber I børn med også store børn ? Tænker at man da må og bør støtte sådan en sag. Er dog ikke sikker på at 5 unger gider med til Event ? 
Knus Tina
ja! jeg skulle faktisk lige til at skrive og spørge dig, tina 
Jeg kommer også!
Burde vi ikke have et banner, så folk kan se, hvad det handler om? Eller er det for aktivistisk?
om os | kontakt | guidelines